Communicatie is nooit<br />
een doel op zich.<br />
Het is een middel <br />
om uw doel te bereiken.
Communicatie is nooit
een doel op zich.
Het is een middel
om uw doel te bereiken.

Communicatie

Doelstelling
Wilt u communicatie inzetten om uw organisatie, product of dienst te promoten? Een campagne is alleen succesvol als alle uitingen gebaseerd zijn op eenzelfde onderliggende doelstelling. Verder is het belangrijk dat alle boodschappen die u naar buiten brengt consistent op elkaar aansluiten. Ook de uitstraling van alle uitingen moet hetzelfde zijn. Dan versterken ze elkaar en dragen ze bij aan een duidelijk herkenbaar en sterk merk.

Traditionele versus nieuwe media
Voor een communicatiecampagne kunt u verschillende middelen inzetten. Traditionele of offline media, zoals een krant, advertentie of brochure zijn statisch en vooral eenrichtingsverkeer. U zendt een boodschap uit richting uw doelgroep. Tegenwoordig maken steeds meer bedrijven en organisaties gebruik van nieuwe of online middelen. Daarbij kan de ontvanger reageren op de boodschap en is dus sprake van tweerichtingsverkeer.

De ideale mix
Vaak is een combinatie van traditionele en nieuwe media ideaal om uw doelstelling te bereiken. Raak Communicatie heeft veel ervaring met het ontwikkelen van traditionele middelen, zoals folders, brochures en jaarverslagen. Daarnaast zijn wij ook op het gebied van nieuwe media, zoals internet en online marketing, goed thuis. Afhankelijk van uw doelstelling, doelgroep en de uitgangspunten van uw bedrijf, bepalen wij voor u de ideale communicatiemix!